Методичні рекомендації щодо організації навчального процесу з учнем 5
класу інклюзивної форми навчання О. Н.
(до засідання
ПМПК 08.11.16р.)
Детальне вивчення поведінки учня під час навчального
процесу надало підстави вважати за необхідність використання індивідуального адаптивного підходу до форм і методів
педагогічного впливу на учня.
Виявлено: запізнілий початок сензитивних етапів розвитку
(мовного та сенсорного розвитку).
У зв’язку з цим у хлопця присутні такі характеристики
розвитку:
- порушення
мислення та мовлення;
- уповільнений
темп вікового розвитку;
- сповільненість
швидкості сприймання і переробки навчального матеріалу;
- зниження
загальної і психологічної активності, звуження запасу знань та уявлень про
навколишній світ;
- незрілість
мотиваційної сфери, логічних операцій, недостатність самоконтролю
(недорозвиненість деяких форм предметної діяльності);
- збіднення
соціального розвитку і досвіду, порушення у формуванні вищих психічних функцій
(дизонтогенез);
- деформація
соціальної ситуації розвитку, відносин з оточенням.
У зв’язку з цим з’являється реальна загроза "випадання" учня з навчального процесу.
В залежності від складності пропонованого матеріалу
рекомендується використовувати систему модифікацій та адаптацій – зміну змісту або
концептуальної складності навчальних
завдань чи зміну характеру подання матеріалу:
- корекція
завдань під конкретну дитину;
- скорочення
об'єму теми;
- зміна
темпу викладання;
- зниження
складності завдань;
- робота
за заданим алгоритмом, виконання завдань за шаблоном, планом дій, інструкцією;
- адаптація
матеріалів (додаткова наочність, індивідуальні картки тощо);
- використання
прямої (непрямої) підказки;
- подання
матеріалу частинами;
- словникова робота (зазвичай до початку викладання матеріалу);
- постійна
мотивація заохоченням, похвалою;
- випереджувальна підготовка вдома: (перед вивченням нового оповідання (теми) дома провести "вхід" в зміст майбутнього тексту "теми";
- самостійне виконання конкретної частки загальної роботи;
- максимальний контакт з групою;
- постійно підтримувати реакцію учня на того, хто говирить: "Повтори, що я сказала"."Повтори, що сказав Саша, Петро..." "Повтори запитання." "Продовж розповід", тощо.
- самостійне виконання конкретної частки загальної роботи;
- максимальний контакт з групою;
- постійно підтримувати реакцію учня на того, хто говирить: "Повтори, що я сказала"."Повтори, що сказав Саша, Петро..." "Повтори запитання." "Продовж розповід", тощо.
Домашнє завдання повинно бути суто індивідуальним (бажано не скорочено
у щоденнику, а розгорнуто в окремому зошиті):
а) спрощені 2-3
питання до тексту;
б) зробити малюнок до
3-х - 4-х абзаців;
в) на початку
роботи по засвоєнню матеріалу опускати поки філософські та етичні
характеристики змісту: більше конкретики ( Хто? Що? Коли? Куди? тощо)
Це буде наявно збіднена інформація і спрощений
підхід до навчання, але учень не «випаде» з процесу отримання знань, і поступово сформує потрібні навички та вміння з безперечним накопиченням мовного досвіду.
Немає коментарів:
Дописати коментар