Адаптація навчальних завдань



№ П/П АЛГОРИТМ АДАПТАЦІЇ
ОСОБЛИВОСТІ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ЗАВДАННЯ
1 Скорочення об’єму , зниження ступеня складності матеріалу, збільшення часу на виконання
 -   словникова робота ( розбір значення нових понять, поповнення словникового запасу) ;
 -   активне застосування методу імпровізації,прояв гнучкості в досягненні мети підтримки інтересу учня до навчальної діяльності;
 -   пояснення завдань з використанням знайомих слів, простих речень;
-   збільшення часу на виконання завдання, яке передбачає поділ на декілька дій;
 -   отримання упевненості асистента вчителя в досягненні розуміння дитиною інструкцій до завдання.
2 Ступінь допомоги у виконанні частки завдань сумісно
 -   дозволяти починати виконання завдання зі спостереження за однолітками;
 -   використання додаткового дидактичного матеріалу ( схеми, малюнки, зображення);
 -   надання готового плану послідовності виконання завдання;
 -   використання прямої (непрямої) підказки;
 -   підбір однотипних вправ для закріплення;
 -    виконання завдань за зразком;
 -   подання матеріалу частками;
 -   допомога в тлумаченні змісту завдання;  ілюстрації,пояснення нових слів.
3 Способи концентрації уваги
( сильні подразники)
 -   на початку організувати вивчення матеріалу, який представляє інтерес для дитини. (Для хлопчиків - зброя,  транспорт,спорт тощо. Для дівчинки – мода, ляльки, шиття).
 -   короткі (одно-двохслівні) словесні стимули: «читай», «пиши», «слухай уважно» тощо в залежності від його лексичного розвитку.
 -   активізація слухової уваги шляхом виключення зорового і рухового аналізаторів.
 -   мотивація заохоченням (позитивні відгуки на виконання завдання, схвала, оцінки)
4 Стиль сприймання і рівень уяви
 -   виконання спеціальних завдань направлених на розвиток залишкового слуху, пам’яті;
 -   виконання завдань на розвиток умінь аналізувати і узагальнювати.
5 Контроль і корекція виконань завдань
 -  завдання на виправлення своїх помилок
                    ( чи аналогічних таким)
6 Співпраця з дорослими і однолітками
 -   робота в малих групах, парах;
 -   виконання самостійно конкретної частки загальної роботи, максимальний контакт з групою;
 -   виховання упевненості в своїх силах,заохочення до самостійної роботи.
7 Способи і частота релаксації
 -   одна-дві перерви з ціллю переключення на інший вид діяльності (фізпаузи, зорові вправи,пасивний відпочинок)

Немає коментарів:

Дописати коментар