четвер, 8 вересня 2016 р.

«Всеукраїнський науково-практичний семінар «Шляхи запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітньому просторі»

24-25 лютого 2016 року в м.Біла Церква Київської області на базі КВНЗ «Академії неперервної освіти» КОР пройшов Всеукраїнський науково-практичний семінар «Шляхи запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітньому просторі». Академія  приймала  гостей майже з усіх областей України: Житомирської, Запорізької, Харківської, Полтавської, Донбаської та інш. Загалом було понад 120 осіб.  Представником нашого закладу була соціальний педагог Обухова Н.О.

Серед запрошених ведучих семінару були представники Міністерства освіти України (Симоненко Т.В., Охріменко Ю.В.), директор департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації Рогова В.Б., начальник відділу нормативно-правового та юридичного забезпечення діяльності Національної Асамблеї інвалідів України Байда Л.Ю., заступник директора Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук Колупаєва А.А., науковий співробітник лабораторії проблем інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки НАПНУ Луценко І.В., завідувач НМЦ інклюзивної освіти, директор Всеукраїнського фонду «Крок за Кроком» Софій Н.З.,  професор кафедри психології Львівського національного університету ім.І.Франка Островська К.О..
У перший день семінару були розглянуті такі питання:

-           Результати   та перспективи впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти Київської області (Рогова В.Б.);
-          Державно-управлінські механізми запровадження інклюзивної освіти в Україні (Симоненко Т.В.);
-          Рекомендації Комітету ООН з прав людей з інвалідністю щодо виконання 24 статті Конвенції про права інвалідів (Байда Л.Ю.);
-          Спеціальна та інклюзивна освіта в сучасному вимірі: методологічні орієнтири (Колупаєва А.А.);
-          Організаційно-методичні засади діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі (Луценко І.В.);
-          Особливості підготовки педагогів до роботи в інклюзивному навчальному середовищі: міжнародна практика і вітчизняний досвід (Софій Н.З.);
-          Підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань організації навчання дітей з розладами аутичного спектра в освітньому просторі (Островська К.О.)

Також учасники семінару мали змогу переглянути художньо-публіцистичний телефільм «Школа відкрита для всіх: інклюзивна освіта Київщини».

Під час проведення круглого столу вивчався досвід впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти Київської області.
Приємним закінченням робочого дня було екскурсійне відвідування дендропарку «Олександрія»

На другий день семінару (25 лютого) учасники мали змогу відвідати провідні навчальні заклади м.Біла Церква, які впроваджують інклюзивну форму навчання (ЗОШ №15 та ЗОШ № 20).  Педагоги шкіл ділилися своїм досвідом під час проведення майстер-класів в інклюзивних класах (діти ДЦП, ЗПР та інші супутні нозології). Також учасники семінару побачили роботу корекційного психолога та вчителя фізкультури-реабілітолога. На круглих столах в межах шкіл, обговорювалися питання ведення документації, фінансового забезпечення посад асистент-вчителя  та питання архітектурного оснащення шкіл для дітей з особливими потребами.

По закінченню дводенного семінару всі учасники зібралися в приміщенні Академії на заключний круглий стіл. Разом з представницею Міністерства освіти Охріменко Ю.В. було подано до Міносвіти питання, які потребують розгляду, корекції та вирішення вже на сьогодні. Побажання натхнення та творчого пошуку в такий нелегкий  для педагогіки час стали заключним акордом Всеукраїнського семінару з інклюзії.



Немає коментарів:

Дописати коментар